پایگاه خبری تحلیلی صبح تهران | sobheterhan.com

يکشنبه ۲۴ شهريور ۱۳۹۸ - 2019 September 15
كدخبر: ۱۰۱۲۹۱
تاريخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۱
print نسخه چاپي
send ارسال به دوستان
شرکت هوآوی چین در نامه‌ای که به روزنامه "وال استریت ژورنال" نوشته، گزارش این نشریه درباره کمک این شرکت به دولت‌های دو کشور آفریقایی برای جاسوسی از مخالفان سیاسی‌شان را تکذیب کرده است.
دولت‌های اوگاندا و زامبیا که در این گزارش به آن‌ها اشاره شده بود نیز کمک هوآوی برای جاسوسی را تکذیب کرده‌اند.

گزارش وال استریت ژورنال که روز چهارشنبه منتشر شد، بیانگر آن است که کارمندان هوآوی در این دو کشور آفریقایی در اقدامات نیرو‌های امنیت سایبری دولتی برای رهگیری ارتباطات و فعالیت‌های مخالفان در شبکه‌های اجتماعی و همچنین اقدامات آنان در خارج از فضای مجازی به آنان کمک کرده‌اند.

به گزارش روزنامه "ساوت چاینا مورنینگ پست"، استیون فریدمن، وکیل شرکت هوآوی در این نامه اظهار کرده است: این مطلب نه منصفانه است و نه توصیفی مسئولانه از فعالیت‌های تجاری قانونی هواوی در این کشور‌ها ارائه کرده است.

وی در ادامه افزود: انتشار چنین گزارش‌های نادرستی وجهه هوآوی و منافع آن در سراسر جهان را تخریب کرده و خواهد کرد.

وال استریت ژورنال همچنین گزارش کرده است که کارمندان هوآوی در جاسوسی از وبلاگ‌نویس‌های مخالف دولت که یک وبسایت خبری منتقد رییس جمهور را مدیریت می‌کنند، به مقامات زامبیا کمک کرده‌اند.

دورا سیلیا، سخنگوی دولت زامبیا در پیامی توییتری از این گزارش انتقاد کرد و نوشت: مطلب وال استریت ژورنال درباره جاسوسی دولت از مخالفان سیاسی خصومت‌آمیز است و ما آن را رد می‌کنیم.
send بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
Bookmark and Share
* نام:
ايميل:
* نظر: